مقالات آرشیو خبر ها
بررسی عملکرد بازیکنان : دیبالا هر روز ترسناک تر از دیروز!

بررسی عملکرد بازیکنان : دیبالا هر روز ترسناک تر از دیروز!

وقتی پائولو دیبالا در بازی یوونتوس و تورینو با مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت، یوونتوسی ها نگران شدند، چرا که برای چندمین بار در طول فصل مصدومیت ها اذیتشان کرد، این مهاجم به تازگی از مصدومیت رها شده بود، همان مصدومیتی که باعث شد او در بازی برگشت لیگ قهرمانان مقابل بایرن غایب باشد.

 

او به قدری در رویکرد تاکتیکی ماسیمیلیانو آلگری نقش محوری دارد که وقتی در مورد حذف یوونتوس صحبت می کنیم، باید حتما به این موضوع توجه کنیم، او باید در 8 هفته ی پیش رو روی فرم باشد تا یوونتوس بتواند صدرنشینی اش را حفظ کند.

 

با اینکه 17 گل دیبالا از ابتدای ورودش به تیم او را با اختلاف بهترین مهاجم تیم می کند، اما شکی نیست که، او بیشتراز هر بازیکنی که در این فصل پیشرفت کرده است، کیفیت او از بدو ورودش به تورین به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

 

دیبالا تا قبل از آمدن به یوونتوس دو فصل دشوار را در پالرمو پشت سر گذشت، او از سال 2012 عضو پالرمو بود، و در 58 بازی اولش تنها 8 گل به ثمر رسانده بود، تا اینکه در فصل 2014‐2015 بالاخره توانست توانایی هایش را به طور کامل نشان دهد. پالرمو بعد از قهرمانی در سری ب به سری آ‌ برگشت و, مربی بپه ایاکینی از دیبالا به عنوان مهاجم اصلیش استفاده کرد، او با به ثمر رساندن 13 گل و 10 پاس گل در 34 بازی جواب بی نقصی به اعتماد مربیش داد، آماری که تا همین جای فصل بهبودش بخشیده است. او علاوه بر 17 گلی که زده، تنها 2 پاس گل با فصل قبلش فاصله دارد، سایت هواسکورد نشان می دهد که او در چه زمینه های دیگری پیشرفت کرده است.

 

دیبالا به طور متوسط هر بازی 3.4 شوت در فصل قبل به سمت دروازه ارسال کرده بود، اما این عدد در این فصل به 3 رسیده است، اما تعداد شانس های گلزنی که ایجاد کرده است 2. 2 شده که نسبت به فصل قبل و 1.7 پیشرفت داشته، تعداد کنترل توپ های ناموفق او از 3.5 در هر بازی به شکل قابل توجهی کاهش و 2 تا در این فصل رسیده است. دقت پاس هایش فصل قبل 81.6% به 84.3% در این فصل رسید.

 

 

آلگری با تحسین دیبالا، تاکید کرده که او با بازیکنان بزرگی همچون توز هنوز هم فاصله ی زیادی دارد، چیزی که  رقبای یوونتوس باید از آن بترسند، چرا که پیشرفت بیشتر دیبالا او را برای همه ی مدافعان سری آ ترسناک خواهد کرد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: